NASA zhudobnila fotografiu Hubblovho vesmírneho ďalekohladu

S netradičnou aktivitou prišli cez víkend pracovníci amerického NASA, ktorí zavesili na internet vesmírnu hudbu. Tentokrát však nejde o reálne zvuky prichádzajúce v nejakej forme z vesmíru - NASA sa pokúsila "zhudobniť" jednu z fotografií zhotovených Hubblovým vesmírnym ďalekohľadom. Ako píše sever Science Alert, NASA si na tento účel vybrala fotografiu z augusta minulého roku, ktorá zachytáva veľké množstvo hviezd a galaxií.

Zdroj: https://www.sciencealert.com (autor: ESA/Hubble/NASA/RELICS)

(SITA) - Hudobní nadšenci z NASA sa rozhodli pretransformovať fotografiu do hudobnej skladby tak, že pri jej "čítaní" zľava doprava priradili ku každému zachytenému objektu určité charakteristické zvuky. Jednotlivé hviezdy a kompaktné galaxie vydávajú krátke a rázne zvuky, zatiaľ čo rozsiahlejšie špirálové galaxie majú dlhší tón. Čo sa týka melódie, čím sú objekty na fotografii nižšie, tým sú nižšie aj ich tóny, a naopak.

Science Alert ponúka aj hudobnú recenziu nového diela NASA a konštatuje, že ide o hrôzostrašnú, no zaujímavú hudbu, pričom najkrajším momentom je zvuk, ktorý zaznie, keď ručička časomiery prechádza ponad galaktickú kopu RXC J0142.9+4438. "Zabudnite na hudbu, podcasty a audioknihy - novým trendom je počúvať fotografie Hubblovho vesmírneho ďalekohľadu," píše Science Alert.

Pôvodný článok: https://www.sciencealert.com/nasa-turned-this-hubble-image-into-strange-haunting-music

(c) 2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.