Astronómovia objavili exoplanétu Kepler-88 d

Astronómovia objavili tretiu exoplanétu v systéme Kepler-88 vzdialenom od Zeme viac ako 1200 svetelných rokov. Exoplanéta dostala meno Kepler-88 d a okolo hviezdy Kepler-88 obehne za štyri pozemské roky.

umelecká predstava

(SITA) - V Slnečnej sústave je najväčšou planétou Jupiter, ktorý je 300-krát väčší ako Zem. Kepler-88 d je trojnásobne väčší ako Jupiter, čo znamená, že je väčší ako zvyšné dve známe exoplanéty v systéme Kepler-88.

Vedci zbierali dáta počas šiestich rokov pomocou Keckových teleskopov na Havajských ostrovoch. Svoje poznatky zverejnili v žurnále Astronomical.

Spomínané dve planéty v systéme spoznali už predtým. Kepler-88 b a c obiehajú oveľa bližšie svojej hviezdy. Kepler-88 b je menší ako Neptún a okolo hviezdy obehne za 11 pozemských dní. Kepler-88 c je porovnateľný s Jupiterom a okolo hviezdy obehne za 22 dní.

"Keďže je Kepler-88 d trojnásobne väčší ako Jupiter, má v histórii systému Kepler-88 ešte väčší vplyv ako takzvaný kráľ Kepler-88 c, ktorý je veľký asi ako Jupiter," uviedli autorka štúdie Lauren Weiss a Beatrice Watson Parrent z Astronomického ústavu Havajskej univerzity.

Pôvodný článok: https://edition.cnn.com/2020/04/30/world/kepler-88-exoplanet-discovery-scn/index.html

(c) 2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.